Avtalevilkår
Bodø Renhold AS forbeholder seg retten til å til en hver tid kunne endre avtalevilkårene, for eksisterende kunder vil endringen tre i kraft etter 1 måned.
Kundes ansvar:
Det er kundens ansvar at Bodø Renhold AS får tilgang til boligen for å utføre tjenesten.
Nøkler, nøkkelkode, alarmkoder osv. må leveres på forhånd, eller ved at kunde selv er tilstede ved tjenestens oppstart. Ved avtale om fast vask vil nøkler og koder oppbevares trygt i henhold til våre interne prosedyrer.
Vi kvitterer ut og inn nøkler for hver gang dette leveres/hentes.Legge frem informasjon dersom det er utstyr, flater, innredning eller gjenstander trenger spesiell behandling. Spesialmidler står du som kunde for selv.
Sørge for at renholder får all informasjon om spesielle forhold i din bolig.
Det er spesielt viktig at det informeres om husdyr, hunder skal settes i bur dersom eier ikke er tilstede når renholder ankommer.
Flater vaskes normalt med vann og såpe, dersom materialene i boligen ikke tåler dette må det varsles i forkant.
Sørge for at løse gjenstander som er hengt på eller lent mot vegg er forsvarlig sikret.
Fjerne gjenstander med stor affeksjonsverdi og gjenstander som er emosjonelt og/eller fysisk uerstattelig.
Bodø Renhold AS erstatter ikke slike gjenstander.Boligen må være tilstrekkelig oppvarmet og renholder må ha tilgang til varmt vann, støvsuger (hvis ikke annet er avtalt) og strøm.
Rydde og forberede rommene som skal vaskes slik at flatene er lett tilgjengelig.
Ved endringer må Bodø Renhold AS varsles.
Dersom rom er tett møblert kan pris avvike.
Vask av hvitevarer:
Ved vask av komfyr skal denne være tilkoblet strøm, og dersom du har ovn med pyrolyse må denne kjøres kvelden før vi kommer for at vi skal kunne rengjøre den. Har du doble glass og ønsker disse vasket, må du selv ta dem ut og sette dem tilbake . Ønskes det at det vaskes bak, må kunden selv trekke frem apparatet.
Ved vask av kjøkkenvifte skal kunden ta ut filter, disse blir vasket med fettløsende middel og kan vaskes i oppvaskmaskin dersom ikke annet er avtalt. Kjøkkenviften vaskes utvendig og innvendig der vi kommer til.
Ved vask av fryser må denne være tømt, frakoblet og aviset på forhånd. Ønskes det at det vaskes bak, må kunden selv trekke frem apparatet.
Kjøleskap skal være tømt, men ved avtale på forhånd kan renholder ta ut innhold før vask og sette det tilbake i kjøleskapet etter vask. Ved råtten frukt, grønnsaker eller lignende som f.eks. renner eller avgir lukt, forholder vi oss retten til å kaste dette. Ønskes det at det vaskes bak, må kunden selv trekke frem apparatet.
Ved vask av oppvaskmaskin må kunde legge frem passende rensetablett, kunden må selv rense slange og sluk. Ønskes det at det vaskes bak, må kunden selv trekke frem apparatet.
Vindusvask:
Våre oppgitte priser gjelder tosidige vinduer uten sprosser opptil 150 cm x 150 cm, har du større vinduer, eller doble vinduer, ta kontakt for egen pris.
For utvendig vask, må vinduene svingbare eller være tilgjengelige uten bruk av ekstra utstyr som f.eks. stige, lift e.l.
Bodø Renhold AS forholder seg retten til å kansellere vask av vinduer ved minusgrader av sikkerhet for kundes eiendom og våre ansatte.
Våtrom:
Kunde må fjerne deksel på dusj/badekar dersom det er ønskelig med vask under.
Fjerning av kalk og rensing av fuger er ikke en del av vanlig tjeneste, men kan kjøpes som en tilleggstjeneste.
Dette krever spesialmidler og er spesielt tidskrevende.
Vask av tak og vegger:
Tak og vegger tørrmoppes der dette inngår i tjenestene, vi anbefaler ikke vask med mindre det skal males i etterkant av vasken.
Dersom kunde ønsker vask, gjøres dette på kundens ansvar og må avtales på forhånd.
Bodø Renhold AS er ikke ansvarlig for skjolder og missfarging. Dette arbeidet faller ikke inn under fornøydgarantien.
Produkter og rengjøringsmidler:
Vi bruker primært miljøvennlige rengjøringsmidler i alle våre ordinære renholdstjenester.
Ved bruk av spesialprodukter må dette avtales på forhånd, Bodø Renhold AS forholder seg retten til å ikke godkjenne bruk av disse produktene.
Ved bruk av kundens egne produkter er Bodø Renhold AS ikke erstatningsansvarlig for eventuelle skader som oppstår grunnet bruk av disse produktene.
Pris og betingelser:
Pris pr. kvadratmeter er forbeholdt at det er holdt normalt renhold tidligere.
Oppdrag på timepris starter når renholder har parkert og avsluttes når renholder har pakket tilbake i bilen. For engangs oppdrag på timer faktureres brukt tid avrundet til nærmeste påbegynte halvtime.
Det kan komme tillegg for boliger med dyr hvor disse normalt oppholder seg innendørs i boligen, siden det gjør at det kreves ekstra støvsuging og støvtørking.
Ved eventuelle endringer i oppdragets omfang vil vi ta kontakt for revidering av avtale.
Dersom det påvises skadedyr kan Bodø Renhold AS avslutte arbeidet umiddelbart og arbeidet kan ikke starte opp før skadedyrene er fjernet.
Av hensyn til våre ansatte og HMS flyttes ikke tunge gjenstander, møbler eller større installeringer av oss.
Dersom det er ønskelig at det vaskes bak dette, må kunden på forhånd trekke frem dette.
Betaling:
Faktura sendes som E-faktura til oppgitt epost dersom ikke annet er avtalt.
E-faktura er gratis, dersom kunden ønsker faktura tilsendt pr. epost tilkommer et gebyr på 30 kroner. Dersom kunden ønsker faktura tilsendt pr. post tilkommer et gebyr på 60 kroner.Faktura sendes etter utført oppdrag ved engangs oppdrag, ved fast avtale sendes faktura etter at all vask i samme måned er utført.
Betalingsbetingelser ved faktura er 10 dager.
Det påløper renter ved forsinket betaling i henhold til Lov om renter ved forsinket betaling m.m. Purregebyr tilkommer, renholdstjenesten stoppes ved manglende betaling inntil beløpet er betalt.
Faste oppdrag:
Faste oppdrag som faller på helligdager eller julaften vil flyttes til en annen dag, dette avtales på forhånd.
Kunde kan endre dag for utførelse eller avbestille oppdrag inntil 14 dager før uten ekstra kostnad, ved endring inntil 7 dager før tilkommer et gebyr på 250 kroner, ved avbestilling mindre enn 14 dager før faktureres oppdraget i sin helhet.
Alle endringer må skje skriftlig pr. epost minimum 14 dager før oppdrag skal utføres.Vi kan dessverre ikke garantere eksakt fast tid for oppmøte, avvik kan oppstå underveis og reisevei mellom kunder vil kunne endres fra gang til gang.
Garanti:
Dersom kunde ikke er fornøyd med vasken, skal dette varsles via epost (post@bodørenhold.no) innen 24 timer.
Bodø Renhold AS forholder seg retten til å utbedre avviket uten at det gis noen form for reduksjon av pris.
Avviket vil normalt utbedres påfølgende arbeidsdag etter avviket er varslet hvis ikke annet er avtalt med kunde.
Garantien gjelder ikke dersom det utføres håndverksarbeid under eller etter at tjenesten er utført.
Erstatningsansvar:
Våre kunder er forsikret dersom uhellet skulle være ute og en gjenstand skulle bli skadet når oppdraget utføres.
Dersom noe skulle bli ødelagt i forbindelse med renhold, må kunden ta kontakt umiddelbart og senest innen 24 timer.
Ved eventuell erstatning følges normale forsikringsvilkår hvor det gjøres fradrag for alder, slitasje og gjenværende sannsynlig brukstid. Erstatning gjelder kun der hvor gjenstanden er i forskriftsmessig stand, er tilkoblet på forskriftsmessig måte, at gjenstanden var forsvarlig sikret og hvor gjenstandens vedlikeholdsplan har blitt fulgt.
Ved eventuelle forsinkelser av utførselen av oppdraget er ikke Bodø Renhold AS erstatningsansvarlig for tapt arbeidstid, andre ulemper eller følgeskader for kunden.
Avbestilling og oppsigelse:
Løpende faste avtaler kan sies opp skriftlig via epost med 1 måneders varsel fra begge parter.
Ved gjentatte, alvorlige mangler og avvik kan denne avtalen sies opp med umiddelbar virkning. Det forutsettes at avvikene er varslet skriftlig og at det er gitt mulighet til å utbedre feil og mangler.
Avbestilling eller endring av engangs oppdrag må skje minimum 14 dager før det skal utføres. Avbestilles oppdraget mellom 14 og 7 dager før det skal utføres faktureres 25% av avtalt beløp. Avbestilles oppdraget mindre enn 7 dager før det skal utføres faktureres 50% av avtalt beløp, avbestilles oppdraget mindre enn 2 dager før det skal utføres, faktureres beløpet i sin helhet.
Alle endringer eller avbestillinger skal sendes skriftlig pr. epost.